MODEL

Jeep - Cherokee (1984-2001)

 

XJ - Reduktor 242 - wymiana łańcucha

 

z powodu zużycia jakie miał mój stary reduktor (242)- przy załączeniu napędu i ruszaniu strzelał tzn. łańcuch już tak przeskakiwał na kole zębatym, że jak strzelał to przechodnie podskakiwali na chodniku więc za nabyłem nowy używany reduktor (dzięki serdeczne Wicior) różnica polegała na wieloklinie od str. skrzyni tzn u mnie było 21 a w nowym 23 kliniki

więc trzeba było przełożyć samo wejście wieloklin z planetarką (trzeba rozebrać reduktor)

klucz potrzebny to 15, 10 (w tym gwiazdkowa do odkręcenia jednej górnej śruby obudowy), 22, szczypce do pierścieni do rozwierania (masywne bo pierścienie nie małe i oporne ), jakiś śrubokręt płaski BUDOWA REDUKTORA 242

zaczynamy od odkręcenie 3 śrub (klucz 15) i ściągnięcia tzw. "dupki reduktora" czyli wyjścia na wał mostu tył (na rys.).
Czy był czy nie był rozbierany wcześniej reduktor obudowa jest połączona na jakieś szczeliwo więc nic na siłę tylko spokojnie obstukać młotkiem gumowym i odejdzie (nie podważać śrubokrętem)

strzałką zaznaczony jest pierścień, który musimy zdemontować (cierpliwości w celu dalszej rozbiórki ). Oczywiście czujnik od załączonego napędu i ślimak od prędkościomierza mamy już zdemontowany rozkręcamy dalej 4 śruby i demontaż następnej części obudowy

okazuje się nam pompa olejowa (na rys. nr 33), którą demontujemy (dość ciasno siedzi na wieloklinie) strzałką zaznaczony jest rurka zasilająca pompę więc ostrożnie wyciągamy

rozkręcamy dalej 10szt. na klucz 15 i jedna śruba na klucz 10 (ważne: gwiazdkowe 10) i na spokojnie demontujemy obudowę

strzałką oznaczona rurka zasilająca pompę olejowa wraz ze smokiem/siateczka/filterkiem przy którym jest magnes ściągający opiłki

jak widać stary łańcuch sam schodzi z koła (jest już tak wyciągnięty)

obcierał aż o obudowę

dalej musimy zdemontować pierścienie zabezpieczające koła zębate łańcucha

po zdemontowaniu pierścieni koła schodzą bez problemu dalej wyciągamy ostrożnie (ale nic nie wypadnie ) do góry całą planetarkę wraz z osią (strzałka zielona)

a także będziemy musieli zdemontować sworzeń z łapami do załączania przełożeń (czerwona linia)

odkręcamy śrubę (klucz 22) w której jest sprężyna wypychająca główkę, która powoduje uczucie przeskoku i blokuje dane przełożenie załączone

łapa trzyma się na 2 bolcach, które pracują w tej blaszce po środku

trzeba się tu trochę nagimnastykować, ale da radę (troszkę na siłę lecz nie gwałtem ) (TU JUŻ PO WYMONTOWANIU PLANETARKI Z WIELOKLINEM)

rozkręcamy te 4 śruby (klucz 10), demontujemy obudowę (na rys.)

i dalej

pierścień, który trzyma wejście/wieloklin

wówczas wyciągamy wieloklin z planetarką i podmieniamy

składamy w odwrotnej kolejoności lecz wcześniej oczyszczamy sobie wszystkie połączenia obudów ze starego szczeliwa.

Oczyszczamy również magnes z opiłków metalu (na rys. nr 17)

Składając górna dużą obudowę dobrze jest wcześniej lekko przyłożyć pompę olejową wsadzając w nią rurkę zasilająca i powoli złożyć z resztą (spr. i docisnąć należy rurkę co by dobrze weszła w gniazdo pompy)
nie zapominamy od odtłuszczeniu powierzchni połączeń obudowy i zastosowaniu szczeliwa (sylikon, szczeliwo do skrzyni itp). Pozostawiamy do wyschnięcia i montujemy organa

Warto było by pamiętać po zamontowaniu w furę o zalaniu olejem ATF +4

RÓŻNICE CHYB WIDAĆ W ŁAŃCUCHACH

Miłej zabawy!

opracował: slepywilk

 

JEEPnieci SQUAD - Copyrights
  • google